Bate
Vi speiler livet i hjemmet. Naboskapet. Mangfoldet. Fremtidsløsningene.
bakgrunn
Bate boligbyggelag har i dag 56 000 medlemmer og forvalter over 25 000 boliger. Målgruppen skal motta nyttig informasjon om medlemskap og medlemsfordeler. Bate ønsker kommunikasjon som oppleves nært og relevant.
Løsninger
Vi har produsert første sesong av en filmserie hvor førstegangskjøpere får tips på veien – og nå er vi i gang med å planlegge sesong to. Bate har laget en landingsside til «Førstegangskjøperne»: Der du både kan se serien og lese nyttig informasjon som kan være til hjelp i boligjakten. Se hvordan siden ser ut her. I tillegg til fire episoder, har vi laget serieteasere til bruk i sosiale medier, en kinoreklame og en annonse til Snapchat.

I podcast-serien Oppussingsmodus forteller folk som bor i borettslag på Nord-Jæren historier om det å skape et hjem. Underveis kommenterer eksperter og fagfolk som også gir nyttige tips til lytterne. Serien som er del av Bates 75-årsfeiring kan du høre på batebloggen, Acast, Apple Podcasts, Google Podcasts og Spotify.  

I portrettserien Batefamilien som publiseres på Instagram og Facebook intervjuer vi og tar bilder av menneskene som bor i Bate-hjem. Slik får vi frem at det er folkene i de mange nabolagene som sammen utgjør Bate.
Vi lager medlemsbladet med et opplag på 40 000, der vi både skriver, tar bilder og designer magasinet. Dette er oppdrag som gir oss et unikt innblikk i boforhold, naboskap og mangfold i livet på Vestlandet.